پاسخگویی از 9 الی 20
کیفیت یک شعار نیست یک فرهنگ است ( حمایت از کالا ایرانی )
شماره تماس واحد فروش : 09123423710

نژاد دام – بز Goats Boer

همچنین توسط:بز معمولی آفریقای جنوبی شناخته شده است

بوئر یک نژاد بومی بهبود یافته است که سالها پیش از آن تولید نژاد بزهای اروپایی ، آنگورایی و هندی صورت گرفته است. چندین محقق موافقند که جمعیت بومی احتمالاً از Namaqua Hottentots و از قبایل مهاجر به جنوب بانتو بوده است. این نام از کلمه هلندی “boer” به معنای کشاورز گرفته شده و احتمالاً برای تشخیص بزهای بومی از بزهای آنگورا که در قرن نوزدهم به آفریقای جنوبی وارد شده اند ، مورد استفاده قرار گرفته است. بز امروزی بوئر در اوایل دهه ۱۹۰۰ هنگامی که دامداران در استان کیپ ایستر شروع به انتخاب یک گوشت نوع گوشت کردند ، ظاهر شد.

رجیستری در آفریقای جنوبی در سال ۱۹۵۹ تاسیس شد. از سال ۱۹۷۰ بز بوئر در طرح آزمایش عملکرد گوسفند گوسفندی و بز ملی گنجانده شده است و این اولین نژاد بز است که در آزمایش عملکرد گوشت تولید می شود.

بز بوئر در درجه اول یک بز گوشتی است که چندین سازگاری با منطقه ای که در آن توسعه یافته است. این یک نژاد شاخدار است که دارای گوشهای lop است و انواع مختلفی از الگوها را نشان می دهد. بز بوئر به دلیل توانایی مرور و تأثیر محدود روی پوشش چمن ، در آفریقای جنوبی در ترکیب با گاو بسیار موثر استفاده می شود. با تولید بیش از ۱۶۰ درصد از شیر گرفتن ، بور بز بو یک حیوان با نگهداری کم است که شیر کافی برای نگهداری بچه ای دارد که زود بالغ می شود. وزن قوچ بالغ Boer Goat بین ۱۱۰-۱۳۵ کیلوگرم (۲۴۰-۳۰۰ پوند) و میش ها بین ۹۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم (۲۰۰-۲۲۵ پوند) است.

سوابق عملکردی برای این نژاد نشان می دهد که افراد استثنایی قادر به افزایش متوسط ​​روزانه بیش از ۰.۴۴ پوند در روز (۲۰۰ گرم در روز) در خوراک هستند. عملکرد استاندارد تر ۰.۳-۰.۴ پوند در روز (۱۵۰-۱۷۰ گرم در روز) خواهد بود. میزان تخمک گذاری برای بزهای بوئر از ۱ تا ۴ تخم در هر دام است و به طور متوسط ​​۱.۷ است. شوخی ۲۰۰٪ برای این نژاد معمول است. بلوغ در اوایل انجام می شود ، معمولاً در مردان ۶ ماه و در زنان ۱۰-۱۲ ماه است. بز بوئر همچنین یک فصل تولید مثل طولانی دارد که هر ۲ سال ۳ بچه را ممکن می کند.

نویسنده: محمدی کارشناس علوم دامی 

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید